במהלך חיינו אנו אוספים סיפורים כזכרונות המעצבים אותנו.
בהמשך חיינו אנו משתמשים בסיפורים אלו בכל רגע, עם כל בחירה שאנו עושים. בצורה מודעת או לא מודעת.
במפגשים התלמידים יתלכדו לקבוצה יוצרת, ימציאו סיפורים או יביאו כאלו מחייהם ויצרו מהם תוצרים קולנועיים. השימוש בכלים קולנועיים עוזר להרחיק את הסיפור לסצנה שמצלמים ביחד, מאפשרת רפלקציה ומפתחת מודעות ומוכוונות עצמית. המשתתפים "עוזרים" לדמות בסצנה למצוא דרכי התמודדות חדשים ובכך הם בעצם עוזרים לעצמם. כמו כן, הם מגלים בתהליך שהם לא לבד ועמיתיהם לקבוצה מתמודדים עם סוגיות דומות. יכולתם להסתכל על הסיפורים של עצמם ושל האחר בצורה עמוקה יותר ובהירה יותר תעלה ועמה רצון להעמיק את החקירה וההיכרות המשותפת.
מלבד הממד הנרטיבי, המשתתפים יתנסו בתפקידים שונים. בתחילה הם יתפסו תפקידים אליהם הם רגילים ומכיוון שניצור מרחב בטוח לתנועה, מרבית המשתתפים מתנסים לאט לאט בתפקידים חדשים ומעניינים. מגוון התפקידים הקולנועיים רחב ולכן יאפשר להם תנועה רחבה ביותר מהצלם ה"מסתתר", דרך הבמאי, איש הסאונד, הקלאפר, הניצב בסרט ועד לשחקן, שעומד "על הבמה". תנועה זו, לכל אחד מהמשתתפים יכולה להיות בריאה להתפתחות האישית ולהבנה שיש ביכולתי לקחת חלק ולתפוס מקום גם בדרך זו וגם באחרת.
הסרטונים שניצור יאפשרו לנו להיות כל הזמן ברפלקציה על התהליך שאנו עוברים ביחד עם הקבוצה ובהנחיית המנחה שהוכשר לכך. כל אלו, יאפשרו לנו לעבור תהליך עמוק בצורה חוויתית ומשמעותית. שינוי התפיסה מתרחש גם בצורה קוגנטיבית וגם דרך החווייה.